14 sierpnia 2015

Najprostsza kawa mrożona. W 5 minut.

2 tygodnie bez żadnego wpisu to mój niechlubny rekord tutaj, tyle czasu mamy gorące dni, które skutecznie odciągnęły mnie od piekarnika i kuchni w ogóle. Przy tych temperaturach ciężko było mi złożyć choćby maszynkę do lodów.. :)

Fala upałów spowodowała, że w kuchni (poza pracą oczywiście ;)) robiłam tylko śniadania, obiady, kolacje (wszystko jak najprościej i jak najszybciej!) i mrożoną kawę w ilościach hurtowych - to była nasza jedyna forma deseru i "ochładacza" :) Robi się ją dosłownie 5 minut, ze składników, które chyba każdy ma w domu, a ulga w gorący dzień z takim napojem jest po prostu gwarantowana - dobrze orzeźewia i smakuje. A że ciepło narazie nie odpuszcza, myślę, że każdemu przyda się ten prosty przepis na chwilę zimnej przyjemności ;)

Ja tymczasem zbieram siły do działania i powrotu do "starej", dobrej formy, bo moja głowa jest pełna pomysłów, a piekarnik i "Kiciuś" krzyczą z kuchni żebym wracała :)

Miłego weekendu, niekoniecznie tropikalnego :)


Składniki (2 szklanki po ok. 300 ml):
  • 2 płaskie łyżki kawy rozpuszczalnej
  • 500 ml zimnego mleka 
  • 3 gałki lodów (śmietankowych, waniliowych)
  • ok. 100 ml ubitej śmietanki kremówki
  • kakao do posypania
Wszystkie składniki oprócz śmietanki umieszczamy w wysokim dzbanku/naczyniu i za pomocą blendera miksujemy na gładką masę. Rozlewamy do szklanek. Dodajemy bitą śmietanę i posypujemy kakao. Podajemy od razu.

Smacznego! :)


2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...