21 maja 2016

Jogurt z chia, owocami i ciastkami zbożowymi.

Jeśli do tej pory tak jak ja "nie poznaliście się" z nasionami chia, to czas to nadrobić!

Jogurt z chia to chyba najprostsza, a zarazem ciekawa propozycja podania nasion. To idealny pomysł zarówno na śniadanie, deser i podwieczorek. Pasuje do każdej pory dnia i okazji. Nie jest tylko przekąską, jest pełnowartościowym, bardzoo sycącym daniem, bo takie są właśnie chia - dają nam poczucie sytości. Myślałam, że to nie może być prawda, ale jednak. Nasionkami wymieszanymi z jogurtem naprawdę można się najeść :)

Mogę powiedzieć, że nasiona chia rozgościły się w mojej kuchni i na pewno wyczaruję z ich pomocą jeszcze nie jeden zdrowy deser, czy śniadanie, zdecydowanie przekonały mnie do siebie. A sezon na letnie owoce dopiero się zaczyna i otwiera się przed nami największa "baza" słodkich pomysłów :))


Składniki (2 małe porcje lub jedna duża):
  • 6 łyżek nasion chia
  • 180 g jogurtu naturalnego
  • 4 ciastka zbożowe
  • 1 bardzo dojrzały banan
  • 4 słodkie truskawki + ew. do dekoracji
Nasiona wsypujemy do naczyń (po 3 łyżki do każdego), mieszamy z jogurtem naturalnym (ok. 4 łyżki na jedno naczynie). Odstawiamy na ok. 1 h, aż nasiona napęcznieją.
Po tym czasie blendujemy na gładki mus banana i truskawki. Kruszymy na warstwę chia i jogurtu jedno ciastko, polewamy musem bananowo - truskawkowym, kruszymy 2 - gie ciastko. Dekorujemy truskawką. Analogicznie postępujemy z drugą porcją. Podajemy od razu.

Smacznego! :)

1 komentarz:

  1. Ja bardzo lubię puddingi chia i taki Twój na pewno też bym polubiła:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...