5 czerwca 2016

Tarta truskawkowa z kremem lemon curd.

W końcu są! Nasze polskie, pyszne truskawki. Zerkają na nas ze straganów, sklepów, są na rogach ważniejszych ulic i na osiedlach. Truskawki opanowały miasta, miasteczka i wioski. Można jeść je do bólu i smakować kolejnych wypieków z ich udziałem :) !

Zatem próbujmy! Mam dziś dla Was przepis na tartę, oczywiście truskawkową z dodatkiem orzeźwiającego kremu cytrynowego na bazie lemon curd. Połączenie słodkich truskawek i lekko kwaskowego kremu okazało się strzałem w dziesiątkę. Dodatkowo jest to pozycja lekka, podawana po schłodzeniu, po prostu idealna na ciepłe dni, które teraz będą mam nadzieję codziennością. Gdyby jeszcze pieczony spód zastąpić spodem ciasteczkowym, nie będziecie musieli używać do jej przygotowania piekarnika i dodatkowo nagrzewać mieszkania ;)

Spróbujcie, jeśli jesteście fanami truskawek i lemon curd! ;)


Składniki (forma 20 cm):

Ciasto:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1/3 szklanki cukru pudru
  • 1 żółtko
  • 100 g twardego masła 
Kroimy masło na małe kawałki. Mąkę i cukier puder przesiewamy na blat. Robimy zagłębienie i dodajemy pokrojone w kostkę masło i żółtko. Siekamy składniki nożem, a następnie zaczynamy szybko zagniatać ciasto.
Gotowe ciasto wstawiamy do lodówki na ok. 30 - 40 min. Po schłodzeniu rozwałkowujemy na grubość około 5 mm. Wykładamy ciastem formę do tarty. Nakłuwamy widelcem. Pieczemy w piekarniku z termoobiegiem w temperaturze 170ºC ok. 20 minut (aż się zarumieni) - dobrze jest ciasto wyłożyć papierem do pieczenia i obciążyć fasolą lub specjalnymi kulkami żeby się nie wybrzuszyło. Studzimy na kratce. Przygotowujemy krem cytrynowy.

Krem cytrynowy z lemon curd:
  • ok. 200 g kremu lemon curd (użyłam domowego)
  • 250 g mascarpone
  • 75 g ubitej śmietanki kremówki 
+ truskawki do dekoracji

Lemon curd ucieramy z mascarpone na gładką, jednolitą masę. Następnie dodajemy ubitą śmietankę i delikatnie mieszamy szpatułką, aż składniki się połączą. Wykładamy krem na upieczony spód. Całość dekorujemy świeżymi truskawkami.

Smacznego! :)

5 komentarzy:

  1. Biorę całą, nawet bez próbowania. Wiem, że jest pyszna!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały pomysl na krem!
    Uwielbiam lemon curd.
    Musze zapamietac, bo przyda sie na letnie miesiace...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ależ urocza :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. Robiłam dzisiaj tę tartę (ale jeszcze jej nie próbowałam) i mam pytanie. Czy spód po upieczeniu ma być miękki czy może go nie dopiekłam. Pierwszy raz w życiu robiłam tartę i nie jestem pewna. Piekłam z obciążeniem.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto po upieczeniu może być lekko miękkie, ale przede wszystkim nie może być surowe. Jeśli po ściągnięciu obciążenia nie widać surowego ciasta, to ciasto powinno być okej, a jeśli widać, to jeszcze dopiekamy najlepiej bez obciążenia. Mój piekarnik piecze dość "szybko", wystarcza koło 20 min, u Pani ten czas mógł być nieco dłuższy. Pozdrawiam.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...