16 marca 2015

Babka bananowa z kremem mascarpone i polewą krówkową.

Rozpoczynamy sezon na wielkanocne wypieki, mam niepełne 3 tygodnie, żeby podzielić się z Wami wszystkimi przepisami, które zaplanowałam sobie w tym roku. Mam nadzieję, że zdążę ze wszystkimi, a przede wszystkim, że żadna babka nie sprawi mi psikusa i nie będzie zakalcem (odpukać!) ;)

Zaczniemy nieco mniej tradycyjnie, od babki bananowej.Myślę, że w niewielu polskich domach na Wielkanoc przygotowuje się babkę z dodatkiem tych owoców, a szkoda, bo jest banalnie prosta i naprawdę pyszna. Często słyszę "wymogi" w stosunku do babki, że ma być "lekka i wilgotna" - babka bananowa spełnia te warunki, a jeśli dodatkowo postanowicie ją ulepszyć tak jak ja, odpłaci się Wam za to jeszcze lepszym smakiem i wyjątkowym wyglądem :)

Nie pamiętam gdzie pierwszy raz zobaczyłam rozkrojoną w poprzek babę, przełożoną kremem, jednak tak utkwiła mi w pamięci, że postanowiłam zrobić chociaż coś podobnego, bo oryginału nie udało mi się odnaleźć. I tak dość spontanicznie, bez dłuższego zastanawiania się jak to będzie wyglądać, stworzyłam to małe, słodkie bananowe cudo :) Wszystko komponuje się świetnie: banany, krem mascarpone i polewa krówkowa tworzą bardzo zgrane trio.

Jeśli ktoś będzie obchodził w tegoroczne święta wielkanocne urodziny, może warto przygotować taki odmienny rodzaj "babkowego tortu" :) ? Myślę, że zaskoczycie taką formą tego popularnego wypieku swoich gości, czy nawet samego solenizanta ;)


Składniki (mała foremka do babki):

Ciasto:
  • 2 jajka
  • 2/4 szklanki cukru
  • 2/4 szklanki oleju
  • 1 dojrzały, rozgnieciony banan (średniej wielkości)
  • 3/4 szklanki mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Jajka ucieramy z cukrem na puszystą masę. Cały czas miksując dodajemy olej. Następnie dodajemy rozgniecionego banana. Na końcu dodajemy przesianą mąkę i proszek do pieczenia, miksujemy do powstania gładkiej masy. Ciasto przelewamy do formy na babkę (uprzednio wysmarowanej tłuszczem i oprószonej mąką), pieczemy w piekarniku nagrzanym do 170 stopni przez ok. 30 - 40 minut (do suchego patyczka). Studzimy na kratce. 
Krem mascarpone:
  • 100 ml śmietanki kremówki
  • 70 g serka mascarpone
  • łyżeczka cukru pudru
Śmietankę ubijamy z dodatkiem serka mascarpone, pod koniec miksowania dodajemy cukier puder. Wstawiamy masę do lodówki.
Wystudzoną babkę przekrawamy jak biszkopt na 3 części. Wyjmujemy schłodzony krem, przekładamy go do worka cukierniczego z tylką w kształcie gwiazdki i nakładamy krem na pierwszą część babki tworząc koło siebie rozetki. Delikatnie przykrywamy drugą częścią babki i postępujemy analogicznie. Układamy wierzchnią część babki, dekorujemy małymi rozetkami i ew. małymi kawałkami banana (uprzednio skropionego sokiem z cytryny). Przygotowujemy polewę.
Polewa krówkowa:
  • 5 krówek (ok. g)
  • 2 łyżeczki masła
  • 3 łyżki śmietany kremówki
W rondelku/garnuszku z grubym dnem rozpuszczamy krówki z dodatkiem masła i śmietany, podgrzewamy do uzyskania gładkiej, jednolitej konsystencji. Lekko studzimy i polewamy naszą babkę.

Smacznego! :) 

5 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...