2 kwietnia 2015

Mini mazurki orzechowe z czekoladą i kajmakiem.

Witajcie po dłuższej przerwie :) Cisza na blogu była spowodowana małymi zmianami, ponieważ zmieniłam miejsce zamieszkania i kompletnie nie miałam czasu na przygotowanie wpisów.
Od wczoraj oficjalnie Happy Kitchen nadaje z Trójmiasta :)

Jako że piekłam wielkanocne słodkości jeszcze przed wyprowadzką i zdążyłam między pakowaniem zrobić im zdjęcia, nie mogłam ich pozostawić "samych sobie" i musiałam znaleźć teraz trochę czasu na obróbkę zdjęć i napisanie przepisu.

Dziś mam dla Was mazurki w wersji mini, choć bardzo obfite w składniki. Mazurki na orzechowych spodach z warstwą czekolady, kajmaku, całymi orzechami i migdałami, czyli dużo słodyczy zamknięte na małej powierzchni, ale o to przecież chodzi w mazurkach, żeby były bardzoo słodkie :)  Myślę, że będą miłą, wielkanocną odmianą dla wielbicieli czekolady "z okienkiem", która też ma w sobie całe orzechy ;)

A jeśli robicie sobie zajączkowe upominki, takie małe mazurki w kształcie jajeczek mogą być świetnym pomysłem na wielkanocny prezent - wystarczy zapakować je w przeźroczystą folię i obwiązać ładną wstążeczką - szybko, prosto i efektownie :) Polecam :)


Składniki (ok. 10 sztuk):

Orzechowe spody:
  • 3/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/3 szklanki cukru pudru
  • 40 g drobno zmielonych orzechów (pomieszałam włoskie i laskowe, z przewagą włoskich)
  • 50 g twardego masła
  • 1 czubata łyżeczka masła orzechowego
  • 1 żółtko
Z podanych składników szybko zagniatamy gładkie ciasto. Zawijamy w folię i wkładamy do lodówki na ok. 45 minut.
Rozwałkowujemy ciasto na posypanym mąką blacie i wykrawamy mazurki w kształcie jajek (ja odrysowałam jajko na papierze, wycięłam i odcinałam ciasto nożem). Układamy spody na blasze wyłożonej papierem do pieczenia w niedużych odstępach (nie rosną zbyt mocno).
Pieczemy ok. 10 min w temp. 170 stopni, aż będą rumiane.
Studzimy na kratce.

Polewa czekoladowa:
  • 50 g czekolady gorzkiej
  • 1/2 łyżki masła
Czekoladę i masło rozpuszczamy w kąpieli wodnej do powstania gładkiej, lśniącej masy. Dekorujemy wystudzone spody. Odkładamy i przygotowujemy masę kajmakową.

Masa kajmakowa:
  • 100 g masy kajmakowej
  • 1 łyżka mleka
  • 70 g całych orzechów (uprzednio podprażonych na suchej patelni)  
+ płatki migdałowe do dekoracji

Masę kajmakową mieszamy z mlekiem w rondelku - podgrzewamy na małym ogniu, wrzucamy orzechy, mieszamy, aż masa pokryje dobrze orzechy. Zdejmujemy z ognia, odstawiamy na minutę, a następnie nakładamy masę na mazurki i dekorujemy migdałami.

Smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...