28 czerwca 2013

Muffinki czekoladowe z truskawkami.

Dziecinnie proste jak chyba każde muffinki, ale niezwykle pyszne. Kiedy je robiłam na myśl przyszła mi czekolada z nadzieniem truskawkowym, więc jeśli taką lubicie, to z tymi muffinkami czeka Was dłuższa znajomość :) Sezon truskawkowy nie mógł się bez nich obyć, a że zbliża się ku końcowi, dodaję, żebyście mogli je wypróbować :)


Składniki na 12 muffinek:

  • 1 i 1/2 szklanki mąki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3 łyżki kakao
  • 2 jajka
  • 250 ml mleka
  • 6 łyżek oleju rzepakowego
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • szklanka truskawek pokrojonych w ćwiartki
W jednym naczyniu mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, kakao, sól i cukier. W drugim jajka, mleko, olej i ekstrakt z wanilii. Łączymy zawartość obu naczyń, mieszamy do połączenia składników - na końcu dodajemy truskawki. Formę do muffinek wykładamy papilotkami i napełniamy każdą do ok. 3/4 wysokości. Pieczemy ok. 20 minut w temperaturze 180ºC.Po wyjęciu z piekarnika studzimy na kratce.
 
Smacznego :)

8 komentarzy:

  1. accostamento favoloso e goloso, quello delle fragole col cioccolato......da urlo!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio robiłem podobne z truskawkami, ale opadły. Te są idealne :D

    OdpowiedzUsuń
  3. no co Ty mówisz, jaki koniec!! nie nie i jeszcze raz nie!! nie chcę :) a muffinkę zjem chętnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muffiny uwielbiam! :) Przyznam, że nie robiłam ich jeszcze z dodatkiem truskawek. na pewno są pyszne :)

    Ściskam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychota! : )
    Boski pomysł na wykorzystanie truskawek!

    OdpowiedzUsuń
  6. Simo - Grazie!
    Sosna - Miło mi :)
    Salvador Dali - Dzięki :)
    Misia - Były pyszne :)
    Martha O - Cieszę się, że się podobają :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Połączenie moich ulubionych smaków - mogłabym jeść i jeść :)

    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...