24 marca 2014

Maślane rogaliki śniadaniowe. I nowy wygląd bloga na wiosnę.

Ostatnio jeden z moich ulubionych, śniadaniowych wypieków. Dobrze smakują z konfiturą, wędliną, z jajkiem, czy też z serem. Pasują do kawy, herbaty i soku :) Mogłabym jeść je codziennie, tylko najlepiej, gdyby co drugi dzień ktoś piekł je za mnie :)) Wtedy smakowałyby jeszcze lepiej :) Kiedyś wspominałam już, że według mnie najlepsze przepisy powstają z nudy. Tak po prostu. Łączymy składniki w ilości "na oko" i powstaje coś rewelacyjnego w smaku. Tak było też w przypadku tych rogali. Odwołany popołudniowy wykład. Powrót do mieszkania i spontaniczna myśl: "to może upiekę coś na jutrzejsze śniadanie?" Składniki, miska i "trochę tego, odrobina tego". Całe szczęście z wagą i miarką udało mi się to odtworzyć i mogę podać Wam przepis :)
A teraz druga część wpisu, czyli zmiany :) Jak pewnie niektórzy z Was już zauważyli Wesoła Kuchnia przeszła metamorfozę i w końcu ma taki wygląd, o jakim marzyłam od początku :) Chciałam żeby każdy kto tu zawita, wiedział, że jest w pięknej, radosnej kuchni, w której się rozgości i spędzi miło czas, przeglądając przepisy, zdjęcia, a także czytając moje opowieści z Wesołej Kuchni i nie tylko :)
Są nowe kolory, meble zrobione "na wymiar" i oczywiście piekarnik, bo bez niego przecież nic by nie było ;)
Mam nadzieję, że nowy wygląd przypadnie Wam do gustu, rozgośćcie się! :)


Składniki (12 sztuk):
  • 370 g mąki pszennej
  • 25 g drożdży świeżych
  • 2/3 szklanki ciepłego mleka
  • 50 g rozpuszczonego, wystudzonego masła
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • 50 g cukru
Przygotowujemy rozczyn: drożdże kruszymy, dodajemy 1/3 szklanki mleka, łyżeczkę cukru i łyżkę mąki, wszystko mieszamy i odstawiamy na ok. 15 min, aż mieszanka "ruszy".
W misce mieszamy mąkę, cukier i szczyptę soli. Dodajemy gotowy rozczyn, jajko i pozostałe mleko, mieszamy. Pod koniec mieszania dodajemy masło. Wyrabiamy, aż ciasto będzie gładkie i elastyczne. Przykrywamy i odstawiamy w ciepłe miejsce na ok. 1  godzinę (lub do podwojenia objętości).
Po tym czasie wykładamy ciasto na blat, dzielimy na trzy części. Na posypanym mąką blacie dość cienko rozwałkowujemy pierwszą część (ok. 3 mm) na okrągły placek i kroimy nożem na cztery równe "trójkąty". Zwijamy każdy rogalik, zaczynając od najkrótszego boku (podstawy). Analogicznie postępujemy z drugą i trzecią częścią ciasta. Gotowe rogaliki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, smarujemy każdy rogalik mlekiem, odstawiamy na ok. 15 min do ponownego wyrośnięcia (przykrywamy ściereczką).  Po tym czasie wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Pieczemy ok. 20 min (aż rogale będą złociste). Studzimy na kratce.

Smacznego! :)

11 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczne zdjęcia. Chyba już wiem, jakim śniadaniem rozpocznę następny weekend (a tak do niego daleeeko). Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :) Polecam gorąco, umilą niejedno śniadanie :)

      Usuń
  2. Mniam, one wyglądają bardzo zachęcająco. No i widzę, że zmiany na blogu, ładnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja, już się rozgościłam dawno temu :D Super i wygląd i rogaliki!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiosenny wygląd bloga jest cudowny! :) A takie domowe rogale są pyszne. :) I lądujesz w moich obserwowanych i polecanych, chętnie jeszcze Cię odwiedzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Poproszę kilka rogalików na jutrzejsze śniadanie :) wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. dosłownie: smak dzieciństwa.. mama smarowała masłem, potem polewała miodem, a ja starałam się tak jesć i ruszać rogalem przód-tył, przód-tył, żeby miód nie spływał.. jejku, ale wspomnienie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet nie wiesz jak miło czyta się takie komentarze, sprawiają, że pisanie bloga ma sens :) Dziękuję! :)

      Usuń
  7. Wyszły pysznie! Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i dziękuję za skorzystanie :) Pozdrawiam :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...