7 stycznia 2013

Beziki.

Bezy, beziki, piękniutkie, bialutkie, patrzyły na mnie zawsze z lady w miejscowej piekarni kiedy byłam dzieckiem :) Teraz też stoją, tak jak wtedy, zapakowane elegancko w woreczkach, z tą tylko róźnicą, że teraz już wiem z czego są zrobione i JAK je zrobić, a mało tego JA potrafię je zrobić! :)

Mama i babcia zawsze powtarzały mi, że bezy są trudne do zrobienia, żeby się za to nie brać, bo mogą nie wyjść, po co się męczyć. Ja nie dałam za wygraną i zrobiłam, raz, drugi, teraz mama mówi: "Upiecz mi beziki." :)

Nie bójcie się trudnych wyzwań w kuchni! :)

Mój "debiut blogowy" (delikatnie zmodyfikowany) pochodzi z niezawodnego (jak zawsze) bloga Moje Wypieki.




Składniki:
  • 4 białka
  • szczypta soli
  • 250 g cukru pudru
  • barwnik spożywczy w proszku (opcjonalnie - ja dodałam do części masy różowego barwnika - dla urozmaicenia :))
Białka ubijamy z dodatkiem soli na sztywno mikserem na najwyższych obrotach. Sztywność naszej piany najlepiej sprawdzić "przewracając miskę do góry nogami" ;) Następnie dodajemy PARTIAMI cukier (ważne!), po jednej łyżce, cały czas ubijając. Jeśli dodajemy barwnik to w tym momencie, ja swoją masę podzieliłam na pół, część zabarwiłam.
Powstałą masę bezową nakładamy do rękawa cukierniczego z ozdobną końcówką i wyciskamy na blachę. Zamiast plastikowej szprycy lepiej wybrać rękaw, jest bardziej praktyczny (zmieści więcej masy i beziki nie będą "mini bezikami" :)) - sama się o tym przekonałam. Zostawiamy między nimi niewielkie odstępy - beziki rosną podczas pieczenia.
Pieczemy beziki w piekarniku nagrzanym do 140 stopni przez około 40 - 50 minut - wszystko zależy od tego jaki posiadamy piekarnik. Najlepiej posmakować bezę i określić samemu czy ma pożądany przez nas smak :) Ja swoje zostawiłam na 15 min w ciepłym (wyłączonym już) piekarniku żeby nabrały kruchości, bo takie lubimy :)

Powodzenia i smacznego! :)

6 komentarzy:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Powodzenia w blogowaniu, witamy w kulinarnym świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mogłabym jeść i jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  4. życzę dużo weny i wytrwałości w blogowaniu, sama dopiero zaczęłam więc wiem co mówię :) a bezy wyszły urocze, lubię bezy za ich delikatność :) też muszę się kiedyś takie upiec :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...