14 października 2013

Konfitura z owoców dzikiej róży.

Róża to nie tylko wdzięczny piękny, kwiat, ale też produkt, z którego można wyczarować smakowitości. Tarte płatki róż wymagały dużo uwagi i cierpliwości, sorbet różany robiony bez maszynki to też było małe wyzwanie, ale konfitura z owoców dzikiej róży to już naprawdę duży sprawdzian dla nerwów :) Mam tylko nadzieję, że praca w nią włożona "odpłaci się" za jakiś czas, gdy otworzę słoiczek i nałożę ją na ciepłą brioszkę. Pewnie nie będę pamiętała już wtedy o walce, którą stoczyłam z owocami przy przecieraniu :))

Inspiracja: Magazyn Kuchnia, Trochę Inna Cukiernia

Składniki:
  • 500 g wypestkowanych owoców dzikiej róży
  • 500 g cukru
  • 1 szklanka wody
  • 1 pomarańcza
  • 1 małe jabłko 
Wodę zagotować z cukrem i do wrzącego syropu wrzucić owoce. Zagotować i odszumować. Gotować, aż miąższ zmięknie. Odstawić do wystudzenia, po czym przetrzeć przez sito (w celu pozbycia się mnóstwa pestek - wymaga to anielskiej cierpliwości :)) . Dodać sok z pomarańczy (wrzucamy też kilka skórek) oraz pokrojone jabłko (tu też wrzucamy kilka obierek). Ponownie zagotować, wyjąć skórki i obierki, ewentualnie odparować i doprowadzić do gładkiej konsystencji za pomocą blendera. Przełożyć do wysterylizowanych słoików i zapasteryzować.

Smacznego! :)

11 komentarzy:

  1. ależ ci zazdroszczę tych konfitur! Ja nie mam dostępu do takich owoców, ale zapach już tutaj czuję!
    A walka zapewne się opłaciła i zostanie odpłacona z nawiązką!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przydał by mi się chociaż jeden, mały słoiczek konfitury z dzikiej róży :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno się uda:) Wygląda smakowicie!
    Skąd Ci się udało dostać owoce dzikiej róży?

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda doskonale :) aż jestem ciekawa smaku :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Zazdroszczę:) i podziwiam pracę włożoną w jej przygotowanie!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam smak dzikiej róży. Jestem zafascynowana... powiem Ci szczerze, że chętnie kupiłabym słoik takiego domowego dżemu o takim smaku...

    OdpowiedzUsuń
  7. o kurczę, nie wiedziałam że z owoców dzikiej róży może powstać konfitura :) wygląda zniewalająco...:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem bardzo ciekawa smaku, takiej do owej konfitury z dzikiej róży jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  9. Salvador Dali - Mam nadzieję! :)
    ola in the kitchen - To do pracy! :)
    Kulinarna Fuzja - Mam nadzieję :) A owoce udało mi się zdobyć z krzaczka, który rośnie u mnie w mieście na uboczu, koło szkoły, z dala od spalin :)
    Magda - Dziękuję :)
    Łucja - Dziękuję :) Nie przypomina w smaku róży :)
    judik - Dziękuję :)
    Luka Li - Miło mi :)
    basinepichcenie - Mi osobiście bardziej do gustu przypadła konfitura z płatków róży, choć i jedna, i druga ma coś w sobie :)
    Jo JoConcept - Cieszę się, że się podoba :)
    Kaś - Osobiście nie spodziewałam się takiego smaku, jaki otrzymałam, nie przypomina w smaku róży :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...