9 sierpnia 2013

Tiramisu z malinami.

Dostałam na targu piękne maliny (tj. spod lady ;)). Z dodatkiem takich dorodnych, różowiutkich owoców mogłam zrobić tylko jedno: tiramisu! Bardzo lubię ten deser w oryginalne, ale stwierdziłam, że dodanie do niego naszych urodziwych, polskich malin doda mu uroku i trochę "polskości" :)) Takie tiramisu to przedłużenie moich włoskich wakacji! :) 

Mamy sezon na maliny i trzeba się nimi "ujeść" moi drodzy :) !


Składniki (z podanych składników wyszły mi 3 pucharki - osobiście nie dałam rady zjeść całego :)):
  • 60 ml mocnej kawy (u mnie było to podwójne espresso, można użyć też kawy rozpuszczalnej)
  • 50 ml amaretto
  • 3 żółtka
  • 3 łyżki cukru
  • 250 g mascarpone (1 opakowanie)
  • ok. 15 sztuk podłużnych biszkoptów (lady fingers)
  • pudełko malin (ok. 400 g)
+ kakao do oprószenia

Przygotowujemy kawę, studzimy. Do kawy dolewamy amaretto. Wlewamy mieszankę do głębokiego i szerokiego naczynia, moczymy biszkopty. Każdy biszkopt "obtaczamy" w płynach przez dosłownie kilka sekund! (nie mogą zbytnio namięknąć). Odkładamy biszkopty na tacę.
Żółtka ucieramy z cukrem do białości na puch. Stopniowo łyżka po łyżce dodajemy do masy jajecznej serek mascarpone.
Układamy w pucharkach warstwy: biszkopty (można połamać jeśli się nie mieszczą), masa serowa, maliny. Z kolejnymi postępujemy analogicznie (u mnie wyszły 3 warstwy). Przykrywamy pucharki folią aluminiową i wstawiamy na kilka godzin do lodówki żeby desery dobrze się schłodziły.

Smacznego! :)

11 komentarzy:

  1. Wieele oddałabym teraz za takie :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Maliny spod lady? Do czego to dochodzi ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności a ja mam coś z brzuszkiem:( To sobie choć popatrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mogę się napatrzeć na tą wersję tiramisu :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale pięknie wygląda to tiramisu wykończone malinami! : )
    Świetny deser!

    OdpowiedzUsuń
  6. malinowe tiramisu-genialne! To musi być raj dla podniebienia, ahh.. wyobraziłam sobie teraz siebie jedzącą to-to nie był doobry pomysł :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Tiramisu nieustannie mnie ostatnio przesladuje. Twoja propozycja jest bardzo letnia, kolorowa i z pewnoscią bardzo smakowita.

    Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  8. pysznie wygląda :) malina faktycznie dostałaś dorodne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie zrobiłam tiramisu malinowe według twojego przepisu.Jedynie użyłam więcej serka mascarpone (500g). Z taką ilością wyszło mi 6 pucharków.
    Wygląda pysznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Milena - :)
    Bee Magazyn - No cóż.. :)
    cook and look - Dziękuję :)
    AZgotuj! - :)
    Don'tforgettosmile - Miło mi :)
    Martha - Dziękuję :)
    Salvador Dali - To był faktycznie raj! :)
    Maria P - Dziękuję i pozdrawiam :)
    Łucja - Dziękuję :*
    Anonim - Bardzo się cieszę :) Dziękuję :) !

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...